איך בוחרים חברת הובלות משרדים?

הובלות משרדים הוא פרויקט שניתן להשוות רק עם הובלות דירות, וגם זה בקושי רב – חלק מהפעמים שאנו עוברים דירה אנו עושים זאת בתור סטודנטים או זוגות צעירים העוברים בין דירות השכורות לטווחי זמן קצר. כך, כמות המיטלטלין שיש לטפל בהם קטנה יחסית ומדובר במעברים עם הובלות קטנות (יחסית למה שמצטבר בשנים שבאות אחר כך). הלוגיסטיקה כולה מערבת אדם אחד או שניים (זוג או שותפים) ובדרך כלל רוב התהליך גמיש  כשאנשים מודעים לכך שמדובר בתהליך מבולגן ואפילו קצת כאוטי, שלאחריו לוקח זמן להחזיר את הסדר על כנו ולהיזכר מה שמנו באיזה ארגז. אפילו המוכנות לנזק מסוים הנגרם לחפצים עקב המעבר היא בדרך כלל גבוהה יותר יחסית לתהליכי מעבר אחרים, היות וערך רוב הרכוש אינו רב (במיוחד אצל סטודנטים).

מה שונה בתחום הובלות משרדים?

הובלות משרדים הם סיפור שונה לחלוטין, הלוגיסטיקה מערבת הרבה יותר אנשים וגם עלויות הרבה יותר גבוהות. הפשרות שלוקחים הרבה פחות גמישות, היות וטעויות כרוכות בהוצאות נוספות (עיכובים, למשל , כרוכים באובדן שעות עבודה לעובדי המשרד). גם כמות הבלגן איתה ניתן להשלים קטנה, היות ודבר זה יגרום לעיכובים נוספים עד ליכולת המשרד לתפקד שוב באופן מלא – מה ששוב כרוך בעלויות. אם כן, חשוב לבחור היטב חברת הובלות על מנת שהתהליך כולו יצא לפועל בצורה הטובה ביותר

קריטריונים כלליים בבחירת חברת הובלות משרדים

בחרו חברת הובלה שבאפיון העסק מצוין בפירוש כי הם מתמחים בתחום של הובלת משרדים. כפי שכבר הוסבר למעלה ישנם הבדלים עקרוניים בין העברת תכולה של דירה פרטית לבין העברת תכולת משרד, גם מעבר להבדלים שבין הובלות קטנות להובלות בקנה מידה גדול. לכן, לא מספיק שהחברה אליה אתם פונים אכן עוסקת בהעברות תכולה, היא צריכה לעסוק ספציפית ולהיות בעלת ניסיון בתחום הובלות משרדים. יותר מכך – אם למשרד שלכם יש מאפיינים ייחודיים (כמו למשל חוות שרתים, ריהוט לא סטנדרטי, ציוד או חומרים שיש צורך להעביר בקירור או תחת השגחה ועוד) וודאו עם חברת הובלות משרדים כי היא ערוכה לשינוע של פריטים כאלו ויודעת איך לטפל בעניין. וודאו כי לחברה יש מספיק כלים וכוח אדם לטפל בהעברת משרד גדול במיוחד או עם כמות רבה במיוחד של ציוד או ריהוט, והם אינם מתכוונים "לחלק" את ההובלה למספר שלבים על מנת להתמודד עם חוסרים.

נוסף על כך, עברו על הקריטריונים הכלליים לבחירת עסק איתו אתם מעוניינים לעבוד: שהחברה מנפיקה קבלות, שהיא מסכימה לעבוד עם תנאי התשלום איתם נוהג לעבוד העסק (תשלום שוטף 30 לדוגמא), שהיא בעלת ביטוח המפצה על נזק הנגרם לרכוש המועבר על ידה. נוסף על כך כדאי לבדוק שהחברה ממוקמת באזור המשרד אותו מבקשים להעביר ושיש בידיה המלצות מלקוחות מרוצים קודמים.

פוליסת ביטוח עבור הובלות משרדים

מבחינת הביטוח – חברות הובלות משרדים וותיקות ומנוסות יודעות לצרף את עניין פוליסת הביטוח לחבילת העסקה, אך עם זאת יש לוודא את מהות הסעיפים המופיעים בה: שסוג הרכב המיועד להעברה הוא אכן זה שמופיע בפוליסה, שגובה הכיסוי וסכום ההשתתפות העצמית מתאימים למה שהוסכם, מה בדיוק סוגי הנזק אליהם מתייחסת הפוליסה (פגם או נזק ממשי שהופכים את החפץ לבלתי ניתן לשימוש), מהם התרחישים אותם היא מכסה (פגעי מזג אוויר, תאונות, ועוד). עדיף גם לברר מול איזו חברת ביטוח נערכה הפוליסה על מנת לדעת למי יש לפנות במקרה הצורך.

הובלות משרדים היא פרויקט רציני אותו יש להפקיד בידיים של מומחים בתחום.

כתיבת תגובה