גירושין על פי גישור

בעת שזוג מתחתן הכול נראה כאילו וורוד ולכן אין שום בעיה  לנו לחשוש לגירושין אולם מדי פעם יש מציאות כואבת שבני הזוג ניסו כל דבר אולם יודעים שעדיף שכל אחד יפרד לדרכו , הם מבינים שזה עדיף מאשר להמשיך לגור ביחד אך לבד מהבחינה הרגשית. כאשר בני הזוג  החליטו ללכת סופית שגירושין זה  הפיתרון האחרון אזי מתחיל תהליך ממושך.

המון גברים ונשים שעומדים להתגרש והם שמעו בדבר תהליך הגישור. איך זה באמת תהליך הגישור? למה זה יכול להועיל ומה היתרונות שלו?

 הליך הגישור זה דרך המוכר בחוק ממש משנת 1984. מכיוון שנוצר עומס גדול במערכות המשפט רב מקרי הגירושין מועבר היישר אל הליכי גישור מיוחדים עוד לפני שהם כבר הספיקו להגיע היישר אל חדר  שךל הדיונים.  מרבית מהמצבים, מתאימים לגישור ויתכן שאף לא מצריכים פסיקה מטעם שופט ובכך נפתרת הבעיה ברם בחלקם של המקרים תהליך הגישור לא משמש כפיתרון ומקרים הנ"ל כן ימשיכו הלאה לטיפול של מערכת המשפט.

למרבה הפלא, הרבה זוגות שמעו על תהליך הגישור אך אינם בהכרח בעלי ידע כלל אודותיו, הליך  הגישור הינו תהליך וולונטרי, ז"א יעודו של תהליך זה הוא ליישב את כל ההדורים בקרב אלו הנמצאים במחלוקת ע"י  השגת פשרה או הסדר המקובל על שני הצדדים. הליך זה  מתנהל בדיונים פתוחים וברוח טובה ועל ידי כך מביעים שני הצדדים את המצב שלהם על ידי רצונם הטוב לומרלפרט} {את הערותיהם או אולי את  רצונם. בדרך זו יגיעו שני הנוגעים בדבר לפשרה המוסכמת  על כל העוסקים בנושא בלי שום קושי מיוחד.

לעומת ההליכים המשפטיים תהליך הגישור ממש לא יכול לכפות ל  שני הצדדים המסוכסכים אך אך ורק לייעץ ולהועיל בכל מיני דרכים ובדרך זו יהיו יכולים להדרש  לפיתרון משביע רצון. בגלל זה תהליך הגישור מומלץ בהרבה מקרי גירושין קשים,אחד מיתרונותיו המיוחדים של הליך הנ"ל הוא למעשה חיסכון בזמן: בדרך זו יהיו מסוגלים כל הצדדים להדרש לתוצאות הרצויות בלי  המתנה מיותרת לתזמונם של הערכאות המשפטיות ואפילו יש חיסכון בכסף – בעת ש פועלים ע"פ תהליך הגישור אין צורך בעורך דין, כך הההוצאות המיועדות לעו"ד מתבטלות. מומלץ לזכור! הצלחתו של הליך זה בהחלט נמצאת רק בשיתוף פעולה של כל הצדדים באמצעות דיבור בדבר בעיותיהם, פרובלמות אלו ובדרך זו לבוא לפיתרון המומלץ באמצעות אדם ניטראלי- המגשר.

האדם המגשר הינו אדם שלמד משפטים ואף כשיר להיות עו"ד לגירושין. למגשר יש  ידע והוא כשיר להשיג בנקל פתרונות שיוכלו לתת סיוע  לשני הצדדים המסוכסכים

צריך לשים לב! הליך זה בוודאי הינו הליך חסוי וסודי זאת אומרת, כל דבר שקרה או אולי נאמר לא יהיה  כביל לראייה כלל. באופן זה אי אפשר לאף צד לנצל לטובתם לצרכים משפטיים.

הליך של הגישור מתפרס על פני נושאים שונים, אחד מהנושאים שמעניינים מאד ועליו אנו מדברים בכתבה זה זה הגישור המשפחתי, אפילו גישור מסוג הזה מתפרס על פני נושאים רבים בקרב המשפחה.

גישור משפחתי:

מושג הנ"ל מתפרס על כמה נושאים והוא מכיל בחובו סכסוכים ובעיות משפטיות, גישור זוגי ואפילו גישור גירושין. בגישור המשפחתי אפשרי אף  ליישב סכסוכים שלא  ממש קשורים לגירושין כמו עניינים של ירושה  ויתכן שאף עיזבון, מינוי אפוטרופוס לבן משפחה וגם עזרה ליישוב מריבות בענייני ניהול העסק של המשפחה.  אם קיימות הפרעות בקרב בני  הזוג יתאפשר לכם להיעזר בהליך הזה {לרוב הליך הגישור מסייע מאד וכך מסייע לאנשים אלו לא להגיע  לגירושין.

להליך הגישור יתרונות רבים, אנו נביא דוגמאות:

תהליך הגישור זול בצורה רצינית מאוד לעומת ניהול כל תיק גירושין בערכאות.

הליך הגישור מתנהל ברוח מעולה ונעימה ויתכן שאף גמישה לעומת תיק בערכאות.

תהליך הגישור- קיימת אופציה לתקשר בדרך ישירה ובאופן חיובי לעומת תיק  גירושין שהכול מתנהל מול כל  הערכי הדין  מטעם שתי  הצדדים.

בהליך הגישור שתי הצדדים המסוכסכים קובעים את כל תנאי ההכרעה באמצעות המגשר.

כתיבת תגובה